2 de juliol del 2013

Second Hand Shops

Al Regne Unit és molt comú trobar botigues de segona mà, en pots trobar de tot tipus: roba, mobles, joguines, mobles antics, decoració. (A Barcelona només n'havia sentit amb cotxes ). Al principi d'arribar a Edinburgh no em vaig interessar gaire però ha sigut desde el naixement de l'Eloi quan s'han convertit en un "must" abans de comprar res. Hi ha de dos tipus. Primer, les destinades a una charity (els diners es destinen a la organització en qüestió). Per exemple, tenia molta roba que em venia molt gran i que estava en bon estat. Vaig trucar a Marie Curie Cancer Research, vaig concretar una hora de recollida a casa i la vaig donar tota. Ells fan una tria i l'envien, normalment, a una altra botiga però d'una altra ciutat. Vendran el producte molt bé de preu i els diners aniran destinats a aquesta organització. N'hi han de religioses, militars, organitzacions benéfiques,... Cadascú tria a quina la vol donar i a quina vol comprar. 

El segon tipus són els mercats de segona mà. Cada diumenge al matí hi ha un Car Boots en el parquing del St.James Centre. I què significa? doncs que vas amb el teu cotxe, l'aparques i obres el capó del cotxe i et poses a vendre. Aquí sí que et pots trobar de tot, fins i tot coses que no estan en bon estat però com a comprador pots veure si t'interessa o no. També, a l'estadi de Meadowbank cada tres setmanes hi ha el "Jack and Jill Market". Aquí només hi ha tot lo relacionat amb la maternitat: carros, llitets bressol, roba, joguines, bicis... Tot en molt bon estat. Hi posen el preu real i el preu al que ho venen, i si vas d'hora pots trobar veritables gangues.

Jo li he comprat moltes coses al meu fill de segona mà, a molt bon preu. La última adquisició ha sigut una bicicleta i ara estem en busca d'una bici pel pare. Jo trobo roba que m'agrada. La meva mare diu que m'estic tornant escocesa i potser té raó. Coses que em poso aquí mai les portaria a Barcelona. 

Amb les amigues també hem començat a compartir moltes més coses, sobretot de nens: intercanviem joguines, roba, utensilis varis... així ens estalviem uns diners i no omplim la casa de coses, de vegades, innecessàries i que ocupen molt de lloc. 

M'agradaria animar a la ciutat de Barcelona a promoure més aquest tipus d'activitats, que sobretot en temps de crisi són molt i molt útils.

2 comentaris:

  1. Precisament, anava tot el post pensant en la darrera frase que escrius. Ara seria un bon moments per compartir més, fer intercanvis i comprar de segona mà. Sortiríem tots guanyant, sembla com una cosa antiga, però és un magnífic recurs, trobo. Allà al Regne Unit ho tenen per la mà, però també sé de què et parlo. Aquí la cosa no està massa estesa, però sí que he descobert una botiga de llibres de segona mà que és com un somni fet realitat. Ja me n'he comprat uns quants i hi aniré fent visites periòdiques segur. Quan baixeu us dono els detalls, potser a en GG li pot interessar més que a tu, però qui sap si aniran obrint establiments d'aquest tipus amb més varietat de productes.

    ResponElimina
  2. Crec que som uns "quiero y no puedo" i a sobre ens fa vergonya reconéixer-ho. Doncs jo també estic orgullosa de dir que em donen i dono, i també entro en un tipus de cash converters que hi ha al barri. No cal gastar més del necessari, com diu ma mare "al final, un té el que estalvia".

    ResponElimina