11 d’abril del 2013

Rage

Avui escric amb ràbia perquè nosaltres, les dones, som el nostre pitjor enemic. En lloc d'empatitzar, acompanyar, escoltar... la gran majoria de vegades jutjem. I ho fem perquè pot ser nosaltres ho faríem o hem fet les coses diferents i necessitem  justificar les nostres decisions. No ho sé. 

Però hi ha milions de dones al món, de diferents cultures, de diferent color de pell. Cadascuna d'elles amb una història diferent a la nostre al darrera. I totes ho intentem fer el millor possible, totes, no en tinc cap mena de dubte: amb la parella, amb els fills, a la feina, amb la familia, amb els amics, amb nosaltres mateixes... Així que si us plau, intentem ajudar-nos. Intentem treure´ns la màscara de dones dures i siguem sinceres amb els altres i sobretot amb nosaltres mateixes.

I això ho escric perquè una dona amiga meva ha pres una decisió. Avui me l'explicava i em deia com les dones l'estan jutjant, sense saber el perquè, sense voler entendre-la, sense posar-se en la seva pell. Així és molt fàcil dir que t'estàs equivocant. I llavors, tot el camí cap a casa, no parava de pensar en ella i en totes les dones que en un moment o altre han hagut de pendre una decisió important i s'han vist soles, sense ningú amb qui parlar, i fins i tot pot replantejant-se la seva opció escollida, dubtant. I m'han entrat unes ganes enormes de plorar. 


5 comentaris:

  1. Què dir? L'enemic el solem portar dins, però si a sobre l'ambient no hi ajuda, el sentiment de soledat i aïllament pot ser brutal. Cal saber escoltar a l'altre i acceptar les seves decisions, encara que sapiguem que no valdrien per nosaltres, però potser per aquella persona sí. En tot cas, fer-la pensar, però mai dir-li que s'està equivocant de mig a mig.

    ResponElimina
  2. Les decisions són d'un mateix i el que pensi la resta, si són judicis, ens hauria de relliscar, però desgraciadament sovint ens afecten més del que voldríem. Com a dona, també tinc la sensació que una part del món femení (per sort no tot), té com a finalitat única la crítica no constructiva cap a la resta de dones, això sí, amb hipocresia maquillant-ho tot amb un somriure fals. Una pena. Dóna ànims a la teva amiga!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies pel teu comentari i Benvinguda. Ets la primera que em comenta que "ve de fora" i m'ha fet feliç. Gràcies

      Elimina
    2. gràcies a tu, ja he vist que hi ha dies que això que vingui gent de "fora" no et fa tanta gràcia ;)

      Elimina
  3. Per mi gent de "fora" és gent que no conec. Però mai se´m va passar per cap que algú ho pogués fer a part dels meus amics.

    ResponElimina