21 d’octubre del 2013

Fent tria

Avui podria, a mode de joc, dividir a les persones en dos grans grups. Les persones energia i les persones que te la treuen. Les primeres són vitals, encaixen amb la meva personalitat, saben escoltar-me i també callar, saben on està el límit. Noto que m' acompanyen. Són persones que quan les veus et poses contenta perquè t'aporten alguna cosa. En canvi, l'altre grup són persones que per alguna cosa tenen un poder que al acabar d'estar amb elles et sents com trista, enfadada,  m'han xuclat tot l'energia que tenia dins. I no és que siguin males persones, però hi ha alguna cosa que és incompatible amb mi. 

Doncs desde fa un temps estic fent tria. M'he tornat egoista. Ja no vull quedar bé. Simplement,  no em ve de gust. A poc a poc, he començat a dir no  sense sentir-me culpable, sense posar excuses.  Sense menjar-me el coco. Al contrari, em sento orgullosa. Perquè vull estar en pau amb mí. 


4 comentaris:

  1. Abans de res, felicitar-te, perquè quedar bé no serveix de res en aquesta vida, almenys amb la gent del dia a dia, que ja sabem que amb certa gent sí que s'hi ha de quedar bé perquè t'hi jugues coses. Bona resolució la teva.

    Pel que fa a les categories, jo ja les faig servir, de fet fa moltíssim temps que vaig fer un post que es deia 'persones energia'. Però no hi poso tothom en aquestes categories, la majoria de gent és senzillament neutre, em fan bé o no, però no les catalogo així perquè per mi són categories d'extrems. N'hi ha poques que vagin en una o altra, unes et posen les piles i t'animen, darrerament n'he trobat una en la figura del polític Joan Tardà, encara que et sembli mentida. L'he sentit en directe un parell de cops i sempre em fa pujar l'adrenalina. I les persones que et roben energia també són poques, per sort. Potser moltes no et deixen un bon sabor de boca, però que et deixin esgotat ja no n'hi ha tantes. A la feina on estava n'hi havia una, i tot i que jo mirava de combatre-la, fins i tot a mi em deixava per terra cada cop que havia de fer alguna cosa amb ella.

    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo és que sóc persona d'extrems, però ampliaré la meva classificació. M'ha agrdat lo de persones neutres. En el meu cercle, m'estic trobant persones que quan estic amb elles em treuen l'energia, així, de cop. I les he apartat. En canvi, suposo que la vida em compensa trobant-me pel camí persones amb una energia i una creativitat total. I en dóno gràcies.

      Ara miraré lo del teu post, sort que tens buscador...

      gràcies

      Elimina
  3. Bona reflexió sí, i bona resolució també. Suposo que de vegades no pots, o és difícil per les circumstàncies, poder triar no tenir aquest tipus de persones "xucladores", però és veritat que de vegades és millor sol que mal acompanyat. També m'ha agradat això de les persones neutres Xexu, i estic d'acord en què pot ser la majoria de gent "a granel" són neutres. Però són neutres perquè no tens prou contacte i/o neutres perquè realment no t'estimulen ni deprimeixen?

    ResponElimina